Wizerunek firmy ma ogromny wpływ na sukces marki, niezależnie od jej wielkości.

Po stronie właściciela przedsiębiorstwa leży odpowiedzialność za świadome kształtowanie tego wizerunku, by firma jak najlepiej wypadała w oczach konsumenta. Niezwykle istotną rolę w tym procesie pełni właściwie zaprojektowane i wykonane opakowanie produktu.

W jaki sposób opakowanie towaru wpływa na sposób postrzegania firmy przez klientów?

Opakowanie produktu pełni ważną rolę w kreowaniu wizerunku marki poprzez przekazywanie klientowi konkretnych informacji. Informacje te docierają do konsumenta zarówno na płaszczyźnie świadomej, jak i podświadomej. W efekcie, by opakowanie wykonało swoje zadanie w procesie kreowania pozytywnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych klientów, musi pełnić dwie podstawowe funkcje: funkcję ochronną i funkcję reklamową.

  • Funkcja ochronna

Podstawową funkcją opakowania produktu jest właściwa ochrona produktu przed działaniem czynników zewnętrznych. Funkcja ta jest niezwykle istotna przede wszystkim w sprzedaży wysyłkowej, gdy towar jest szczególnie narażony na uszkodzenia.

Otrzymanie produktu w dobrym stanie, dzięki ochronnej działalności właściwie wykonanego opakowania, sprawi, że klient zbuduje pozytywne skojarzenia z firmą i chętniej zdecyduje się na ponowny zakup towarów z asortymentu danego sklepu.

W sytuacji odwrotnej, gdy opakowanie nie zapewni produktowi odpowiedniej ochrony, a klient otrzyma towar uszkodzony, skojarzenia z firmą będą negatywne. Ucierpi na tym wizerunek marki, a także sprzedaż produktów – konsument nie będzie chciał ponownie wykonać zakupów u danego dostawcy towarów, nie poleci też jego usług znajomym i rodzinie.

  • Funkcja reklamowa

Opakowanie produktu pełni istotną funkcję reklamową, w czym dużą rolę odgrywa interesująca szata graficzna. Pudełko przykuwające wzrok nietypowym kształtem, kolorem czy też grafiką wyróżnia się na tle innych i pomaga w kreowaniu wizerunku marki, zapadając w pamięci klienta na dłużej.

Opakowanie może ponadto zawierać oryginalne hasła reklamowe, które dodatkowo zwrócą uwagę konsumenta i pomogą w budowaniu pozytywnych skojarzeń związanych z firmą.

Dlaczego warto poświęcić uwagę wyglądowi opakowania?

To w jaki sposób klienci postrzegają daną markę, w znacznym stopniu wpływa na podejmowane przez nich decyzje o zakupie sygnowanego nią produktu. Wygląd opakowania silnie wpływa na sposób, w jaki firma jest postrzegana przez konsumenta, dlatego tak istotne jest poświęcenie należytej uwagi jego designowi.

Niezwykle ważna jest oryginalność, która wyróżni produkt na tle innych i sprawi, że łatwiej zapadnie on w pamięć klientów i stanie się bardziej rozpoznawalny. Dzięki właściwie dobranemu opakowaniu możliwe jest skuteczne przykucie uwagi do sprzedawanego produktu i uzyskanie szerszego grona odbiorców.

Można w ten sposób przekazać również szereg informacji na temat marki, kształtując jej wizerunek i przemawiając do potencjalnego klienta. Przy pomocy wyróżniających się pudełek dana firma jest ponadto w stanie pokonać istniejącą na rynku konkurencję. 

Budowanie rozpoznawalności firmy 

Budowanie rozpoznawalności firmy w dużej mierze przebiega w sferze wizualnej, dlatego opakowanie pełni tak istotną rolę w całym procesie. Marka chcąca być kojarzona pozytywnie jako dostawca produktów wysokiej jakości, bez których konsument nie może się obejść, powinna rozpocząć budowanie swojego wizerunku od projektu opakowania.

Atrakcyjny design przykuwający wzrok oraz trwałość opakowania potrafią sprawić dużą różnicę, przekładając się na wzrost liczby konsumentów. Spersonalizowane pudełka i inne typy opakowań ze strategicznie umieszczonym logiem zapadają w pamięci na dłużej, skutecznie budując rozpoznawalność firmy. W procesie tym dużą rolę pełnią także właściwie zaprojektowane taśmy papierowe z nadrukami.

opakowanie w firmie

Taśmy papierowe w nadrukowanym logo jako element budowania rozpoznawalności firmy

Elementem budowania rozpoznawalności firmy jest stosowanie taśm papierowych z nadrukowanym logo. Stanowią one wytrzymałe zamknięcie kartonów zapewniające bezpieczeństwo znajdującemu się wewnątrz produktowi. Ich zerwanie pozostawia widoczne ślady, dzięki czemu możliwe jest dostrzeżenie nieuprawnionych prób otwarcia paczki.

Producent taśm papierowych Dolpap oferuje personalizację taśm papierowych i możliwość umieszczenia nadruków w postaci grafik bądź haseł reklamowych służących zwiększeniu walorów promocyjnych opakowań i pozytywnemu oddziaływaniu na konsumentów. Przyjazne środowisku i nadające się do recyklingu taśmy papierowe to sposób na budowanie wizerunku i rozpoznawalności firmy.