PR w internecie to jedna z najważniejszych kwestii odnośnie wizerunku firmy. To jedna z dróg do tego, aby poprawić opinię o naszej marce, a następnie podnieść liczbę Klientów jak i ogólnych zysków. Wszystkie działania PR-owe w firmie powinny jednak wynikać ze spójnej i przemyślanej strategii.

Tyczy się to również kompleksowej strategii wizerunkowej. Strategia firmy i strategia wizerunkowa to dwie różne kwestie, aczkolwiek jedna z pewnością wynika z drugiej.

Oczywiście większość małych firm nie posiada takiej strategii, zwłaszcza odnośnie PR-u w internecie. Być może i Ty wraz ze swoją firmą znajdujesz się w tej grupie. Jednym z kluczowych elementów strategii wizerunkowej firmy jest przypisanie zawartych w niej zadań kompetentnym osobom.

Należy więc przemyśleć, które zadania tej strategii można przydzielić konkretnym pracownikom. Pytanie jest więc następujące, czy dysponujesz pracownikami mogącymi zająć się PR-em w twojej firmie? Być może musisz zatrudnić nowych, a być może część tych zadań warto zlecić firmie zewnętrznej, która specjalizuje się w PR-rze. Tym bardziej, jeśli nie są to czynności związane bezpośrednio z profilem działalności Twojej firmy.

Ostatnią rzeczą, jaką powinieneś zrobić, to wzięcie tych zadań bezpośrednio na siebie. Ty, jako właściciel masz kompletnie inne zadania. Często właśnie promocja i PR są takimi kwestiami w firmie, którą właściciele chcą wykonywać samodzielnie, lub też ewentualnie przydzielić jako dodatkowe zadania któremuś z pracowników firmy, który skończył polonistykę i umie pisać ładne maile.

Zazwyczaj kończy to się tym, że marketing i PR schodzą na boczny plan, są prowadzone chaotyczne, nieestetycznie i po macoszemu co skutkuje brakiem jakichkolwiek, pozytywnych efektów. Z tego powodu wielu właścicieli małych firm twierdzi, że reklama jest zbędna, bo wcale nie przynosi efektów. Może więc się okazać, że to outsourcing będzie dla Ciebie o wiele tańszy, a PR-em w internecie zajmą się w końcu specjaliści.

Doświadczenie

Przede wszystkim specjaliści od PR-u w internecie posiadają bezcenne doświadczenie. W zależności od tego jak bardzo zaawansowana będzie twoja strategia wizerunkowa, tyle odpowiednich osób w danej agencji będzie odpowiedzialnych za realizację twojej strategii wizerunkowej. Będą to specjaliści od prowadzenia blogu, mailingu, realizacji marketingu szeptanego, prowadzenia newsletterów, portali społecznościowych itd.

Teraz widzisz, że jednej, oddelegowanej osobie w twojej firmie ciężko byłoby skutecznie realizować tyle działań. Być może trafisz na agencję, która specjalizuje się w pracy nad wizerunkiem dla firm z Twojej branży. Wiedz, że ma to swoje wady i zalety. Zaletą niewątpliwie jest to, że taka agencja posiada świetne doświadczenie w tej gałęzi gospodarki. Wie, co jest skuteczne, a co absolutnie nie przynosi zamierzonych efektów. Wadą natomiast może być fakt, że taka agencja również twoją konkurencję.

Kolejna rzecz, która wpływa na doświadczenie agencji, to jej nieustanny rozwój. Wynika on głównie z ciągłej pracy w swojej wąskiej niszy. Pracownicy dobrej agencji, nieustannie doszkalają się. Biorą udział w szkoleniach, konferencjach, warsztatach i doskonale odnajdują się i orientują w swoim środowisku.

Oszczędność czasu

Przede wszystkim jest to doskonała oszczędność Twojego cennego czasu, a zgodzisz się z pewnością, że przedsiębiorcy na ogół i tak nie mają go dużo. Korzystasz z doświadczenia agencji PR-owej i nie musisz uczyć się wszystkiego od początku i zaprzątać sobie głowę tak potężnym projektem.  Jeśli natomiast dopiero zaczynasz swój biznes i nie masz jeszcze sporej liczby Klientów, za to dysponujesz dużą ilością wolnego czasu, to i tak warto nawiązać współpracę z doświadczoną agencją, która odpowiednio wypromuje twój wizerunek na dobry start.

Oszczędność pieniędzy

Samodzielne zatrudnienie specjalisty może wiązać się z tym, że nie będzie on posiadać wszystkich umiejętności, jakie posiada wiele pracowników w jednej agencji. A jeśli będzie je wszystkie posiadać, to i tak będzie bardzo drogi w utrzymaniu. Takie umiejętności są bardzo cenne.

Przygotowywanie zaplecza PR-owego wymaga odpowiedniej infrastruktury w postaci sprzętu i oprogramowania, które również nie są tanie. Oszczędność pieniędzy wynika także z oszczędności twojego czasu, który w tym momencie możesz przeznaczyć na właściwe zadania w firmie, zamiast skupiać się na czymś o czym właściwie nie masz pojęcia.