W mediach często natrafiamy na informację o różnego rodzaju eventach organizowanych przez galerie handlowe. Okazuje się, że nie bez powodu inwestują one w tego typu akcje – dobrze zorganizowana i poprowadzona kampania stanowi bogate źródło nowych klientów, którzy coraz rzadziej dokonują tam zakupów, a coraz częściej poszukują odpowiedniej dla siebie rozrywki.

Dowodem na to jest badanie przeprowadzone przez firmę Cherry, które odniosło się do eventu organizowanego w gdyńskiej galerii handlowej. Porównując okres przed eventem, w czasie jego trwania oraz po, uzyskano informacje odnośnie osiągniętych efektów tego wydarzenia. Pierwszy wniosek dotyczył zwiększenia się liczby osób odwiedzających dane centrum handlowe o 22%, z czego 38% stanowiły osoby, które odwiedziły to miejsce po raz pierwszy. Zaobserwowano ponadto, że klienci w dniu eventu przebywali w galerii o wiele dłużej niż zazwyczaj. Najważniejszym wnioskiem jest jednak to, że aż 10% nowych klientów odwiedziło tę galerię i dokonało tam zakupów w okresie miesiąca po zakończeniu eventu.

Nie ma więc wątpliwości, że eventy organizowane w centrach handlowych stanowią niezwykle atrakcyjną, a przede wszystkim efektywną formę zdobywania nowych klientów. Należy jednak pamiętać, że sukces takiej akcji opiera się przede wszystkim na właściwym jej zaplanowaniu i przeprowadzeniu. Najczęstszym błędem w trakcie organizacji takich imprez, jest niepoprawne określenie grupy docelowej. Trzeba tutaj zastanowić się, jakie marki znajdują się na powierzchni centrum – inne atrakcje należy zorganizować dla odbiorców marek ekskluzywnych, a inne dla klientów średnio zamożnych.

Fotografowanie eventów

Efektywny event w galerii handlowej to również właściwa jego reklama, odpowiednia obsługa techniczna, dobranie prawidłowych narzędzi marketingowych do komunikacji, ale także przygotowanie atrakcyjnych materiałów informacyjnych. Na rezultaty takiej akcji na ogół ma wpływ również pogoda – paradoksalnie im gorsza, tym więcej osób powinno odwiedzić galerię. Z tego powodu, warto organizować eventy przede wszystkim podczas zimnych pór roku, kiedy to klienci nie mają wielu pomysłów na spędzanie wolnego czasu. Podobnie bywa w przypadku takich świąt jak Dzień Dziecka, Święta Bożego Narodzenia, Mikołajki czy po prostu weekendy – wtedy na pewno do naszej galerii zawita więcej osób.

Na jakie atrakcje najlepiej się zdecydować? Eventy w takich miejscach najczęściej skierowane są dla rodzin, gdzie dorośli razem z dziećmi odkrywają tajniki świata nauki czy zabawy. Przykładem takiej imprezy okolicznościowej są mikołajkowe atrakcje dla dzieci – obecność Świętego Mikołaja i jego pomocników, wspólne zdjęcia czy pieczenie pierników. W ostatnim czasie bardzo popularne jest organizowanie eventów o sportowym charakterze. Przykładem jest tutaj centrum handlowe w Zabrzu, gdzie odbył się pokaz boksu, zumba dla dzieci, uczestnicy mogli również skorzystać z darmowych porad trenerów.


Informacje powstały pod patronatem agencji IMS. W tym miejscu znajdziesz detale związane z organizacją eventów, przygotowane przez IMS → http://www.ims.fm/events/kompetencje/event-marketing