Chcąc sprzedać swój produkt, firmę czy usługę musimy w jakiś sposób dać do zrozumienia światu, że istniejemy i mamy mu coś do zaoferowania. Najprostszą i najskuteczniejszą metodą, która pozwoli nam tego dokonać jest reklama. Dobrze zaprojektowana i zaplanowana kampania reklamowa pozwoli dotrzeć do znacznie większej ilości potencjalnych klientów, którzy w wyniku jej działania, skłonni będą zdecydować się na produkt czy usługę oferowaną przez firmę, która zdecydowała się na taką formę promocję.

Form i rodzajów reklam może być wiele, najważniejsze jest jednak żeby promocja dobrana była do potrzeb klienta. Małego warsztatu samochodowego czy serwisu nie stać, a przede wszystkim nie potrzebuje on reklamy w ogólnokrajowej telewizji w szczycie oglądalności i vice versa, wielkich firm czy koncernów nawet w najmniejszym stopniu nie zadowoli ulotka reklamowa czy jeden baner reklamowy. Promocja musi być dobrana i prowadzona w zależności od potrzeb oraz możliwości przedsiębiorcy.

reklama na przystankach

Rozwiązaniem, które oferuje szeroki zakres różnego rodzaju akcji marketingowych są lokalni przewoźnicy, zarówno Ci prywatni jak i spółki miejskie, które świadczą usługi transportowe za pomocą swoich pojazdów.Autobusy, którymi przewożą mieszkańców i klientów, są pojazdami, które za względu na swoje przeznaczenie są pojazdami o dużych gabarytach. Gabaryty te przekładają się na dużą powierzchnię tych pojazdów, a ta może być wykorzystana jako potencjalna powierzchnia reklamowa.

Ponadto autobusy te, a co za tym idzie reklamy w nich i na nich umieszczone, nie są materiałami statycznymi, a cały czas pozostają w ruchu razem z pojazdami, na których się znajdują. Oznacza to, że kampania marketingowa prowadzona za pomocą reklam umiejscowionych na pojazdach dociera do szerszego grona odbiorców. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż tego rodzaju środkami komunikacji poruszą się codziennie tysiące osób, to także potencjalni klienci.Możliwości eksponowania reklam na autobusach jest wiele, a fakt ich mnogości pozwala dopasować odpowiedni jej format do potrzeb i oczekiwań klienta [1].

reklama

Format Back

Jest to niewielka reklama, o powierzchni w granicach 1-2 metrów kwadratowych, która umiejscowiona jest z tyłu autobusu, pod krawędziom jego okna. Umiejscowiona jest mniej więcej na poziomie ludzkiego wzorku, co oznacza dobrą jej widoczność.

Format FullBack

Reklama ta jest rozszerzeniem formatu Back i w przeciwieństwie do niego zajmuje nie tylko kawałek tyłu pojazdu, ale całą jego powierzchnię, włącznie z szybą. Tego typu reklama jest czytelna i widoczna, w szczególności dla pasażerów oczekujących na przystankach oraz dla kierowców, którzy za autobusami będą się poruszać.

Format BusBoard

Format Busboard, to duży poruszający się w centrum miasta prostokąt reklamowy, który umieszczany jest na całej powierzchni bez drzwiowego boku pojazdu, pomiędzy przednią, a tylną osią autobusu. Zależnie od modelu, oferuje mniej więcej 25 metrów kwadratowych powierzchni reklamowej.

reklama

Format MegaBus

Format MegaBus jest formatem, który w maksymalnym stopniu wykorzystuje możliwą powierzchnię autobusu. Burt, tył i szyby po obu stronach pojazdu, oferuje powierzchnię reklamową o wysokości nawet i ponad 100 metrów kwadratowych.

Format Dual BusBoard

Jest to format BusBoard, który został podwojony i oferowany jest także po stronie autobusu, na której znajdują się drzwi pojazdu. Oferuje on dwukrotnie większa powierzchnię od pojedynczego formatu busboard.

Ramki i Ekrany

Zamieszczenie reklam w autobusach możliwe jest także, na znajdujących się wewnątrz ramkach plakatowych oraz ekranach LCD, które wyświetlają reklamy podczas ruchu.

[1] – BMS Media