Kalendarze reklamowe to jeden z ciekawszych firmowych gadżetów, które mogą trafić w ręce Twoich pracowników, wspólników i klientów jako ważny element promocji marki.

Przygotowując materiały marketingowe, którymi Twoja firma będzie posługiwała się przez kolejne miesiące warto pomyśleć o kalendarzu, który w przeciwieństwie do długopisu, notesu czy teczki na dokumenty będzie zwracał uwagę każdej osoby odwiedzającej biuro przez 365 dni w roku. Kalendarze firmowe mogą przyjmować oczywiście różne formaty i być wykorzystywane w różnych kanałach komunikacji z klientem. Dlaczego warto zlecić ich zaprojektowanie kreatywnej agencji reklamowej? 

Projektowanie kalendarzy firmowych – na co warto zwrócić uwagę? 

Kalendarze reklamowe można zamówić dziś niemalże wszędzie. Dla marek poszukujących opcji stworzenia własnego kalendarza otwierają się zarówno agencje reklamowe specjalizujące się w tworzeniu brandingu i różnego rodzaju materiałów promocyjnych, jak i drukarnie oferujące przygotowanie prostego kalendarza stosunkowo tanim kosztem. Jeśli chcesz wykorzystać kalendarz reklamowy jako narzędzie promocji swojej marki, zdecydowanie warto postawić tu na usługi agencji – umiejętne wdrożenie identyfikacji wizualnej Twojej firmy w kalendarz, który będzie reprezentował ją na zewnątrz przez cały rok jest zdecydowanie najważniejszym czynnikiem projektowania kalendarzy firmowych. 

projekt kalendarza Przygotowując kalendarz reklamowy pamiętaj, że choć każdy może preferować nieco inny format, w przypadku firmowych materiałów reklamowych zdecydowanie najlepiej sprawdzają się kalendarze ścienne, możliwe do zawieszenia w biurze lub ustawienia na biurku.

Kalendarze książkowe, choć klasyczne i praktyczne, coraz częściej zastępowane są przez kalendarze wirtualne i nie zyskują takiej ekspozycji, jaką może zagwarantować Twojej marce kalendarz na ścianie w firmowym biurze. 

Jak wygląda proces tworzenia kalendarza reklamowego?

Pierwszym etapem projektowania kalendarza firmowego będzie wybór jego formatu. Wiele firm stawia na przynajmniej dwa różne warianty kalendarza, zarówno by umożliwić sobie i swoim pracownikom korzystanie z wygodniejszego dla nich formatu, ale i by klienci którzy dostaną kalendarz w formie upominku mogli wybrać format, z którego będą korzystać znacznie chętniej. Agencje reklamowe zajmujące się projektowaniem kalendarzy firmowych oferują między innymi:

  • klasyczne,
  • ścienne kalendarze trójdzielne i jednodzielne,
  • kalendarze plakatowe i planszowe, 
  • biurkowe kalendarze leżące i stojące,
  • kalendarze książkowe.

Na potrzeby swojej firmy możesz przygotować tak wiele kalendarzy, jak to tylko konieczne – to dodatek praktyczny, który przyda się w każdym biurze, ale jednocześnie wspaniały nośnik reklamy zwracający uwagę każdego klienta, który odwiedzi Twoje biuro. 

Po wyborze formatu kalendarza czas na wybór ich projektu graficznego. Jeśli stworzenie kalendarza reklamowego pozostawiasz w rękach agencji, która zajmuje się brandingiem marki, możliwości projektowe będą naprawdę szerokie. W kalendarzu możesz wykorzystać swoje logo i kolorystykę marki, ale do stworzenia kolejnych stron mogą przydać się też dodatkowe elementy graficzne lub zdjęcia.

Wiele zależy oczywiście od formatu kalendarza reklamowego – projekt może być prosty, minimalistyczny i elegancki, zdobiony jedynie charakterystyczną kolorystyką i logo Twojej marki, ale może być też kalendarzem fotograficznym, z oryginalnymi kolarzami i zdjęciami nawiązującymi do Twojej działalności. 

Kalendarze reklamowe dla Twojej firmy

Budując wizerunek marki, a następnie wzmacniając go poprzez tworzenie kolejnych elementów reklamowych warto pomyśleć w jaki sposób dany element będzie wpływał na naszego odbiorcę. Identyfikacja wizualna firmy jest w tej kwestii niezwykle istotna – to ona jako pierwsza zwraca uwagę klienta i pozwala zapamiętać wizualnie markę, czy to dzięki nietypowemu logo czy charakterystycznemu zestawieniu kolorów w designie marki.

Jeśli elementy te wykorzystamy skutecznie w materiałach reklamowych, w tym np. w kalendarzach, wzmocnimy rozpoznawalność marki poprzez umieszczenie jej w zasięgu wzroku Twojego klienta przez 365 dni w roku. Wieszając kalendarz w swoim biurze, ale i przekazując go do swoich klientów i partnerów pozwalasz, by wizerunek Twojej marki był widoczny także poza własnym biurem. Kalendarz jest przy tym gadżetem dość wyjątkowym – o ile długopisy czy notesy szybko gubią się pomiędzy gadżetami innych marek, większość osób wiesza na ścianie jeden kalendarz i regularnie wraca do niego, czy to sprawdzając bieżącą datę czy zapisując notatki o kolejnych spotkaniach i wydarzeniach.

Jeśli chcesz, by Twoja marka była na uwadze klientów i partnerów przez cały rok, kalendarze reklamowe to z pewnością gadżet, o którym warto pomyśleć. 

Zobacz take: http://www.121marketing.pl/projektowanie-opakowan-przez-firme-marketingowa/